środa, 31 sierpnia 2011

Nowy Wiedźmin RPG - efekt wolnego czasu

Po tym jak zacząłem zastanawiać się nad Nowym Wiedźminem RPG rozpocząłem małe prace z tym związane. Stwierdziłem, że na potrzeby moich graczy wymyślę prostą mechanikę prowadzenia postaci wiedźmina. Grę nastawiłem na bycie wiedźminem w każdym wymiarze. Wiedźmin musiał mieć sporo umiejętności związanych z walką, znakami, wiedzą o potworach i eliksirach. Charakterystyczną cechą każdej postaci był unikalny zestaw mutacji, który sprawił, iż wiedźmin, wiedźminowi nierówny. Dużą część mechaniki oparłem na kartach, które fajnie będzie zbierać i dodadzą grze powiewu świeżości. W związku z tym, iż planowałem prowadzić sesję dla jednego, maksymalnie dwóch graczy nie powstał mi problem zbyt małej ilości kart lub zagraconego stołu. 

Tak kawałek po kawałku wymyślam sobie różne rzeczy i niedługo planuję je przetestować podczas żywej sesji.

Poniżej prezentuję dwie karty, które stoworzyłem:

Karta Eliksiru - wywary to najłatwiejsze w wykonaniu dekokty. Ich przygotowanie polega na wrzuceniu do kociołka odpowiedniej ilości ziół i zagotowaniu całości. Wywary są mało toksyczne,  wymagają niewielu składników i działają krótko. Efekty jakie wywołują również nie są powalające.

Karta Walki - przykładowa karta ciosu, który może zadać postać jeżeli posiada odpowiednią ilość punktów walki. U dołu karty zaznaczono siłę ciosu oraz jego koszt w punktach walki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.